05/09/2020 Wout Hogervorst VOF Nieuws

Krachtige 7-9 ton elektrische vorkheftrucks met geïntegreerde lithium-ion batterij

Krachtige 7-9 ton elektrische vorkheftrucks met geïntegreerde lithium-ion batterij

Yale® is trots de uitbreiding van het assortiment elektrische vorkheftrucks aan te kondigen met de introductie van de krachtige Li-ion serie ERP70/80/90.

Nu een groter deel van de vorkheftruckinzet in gebouwen of in overdekte opslag plaats vindt, spelen de emissie eisen van de overheid een steeds grotere rol in de keuze van intern transport materiaal.

 Deze nieuwe serie vorkheftrucks is de eerste in de lijn van Yale's nieuwe generatie krachtige (350V) elektrische vorkheftrucks voor gebruik in veeleisende en zware toepassingen. Met verbrandings-achtige prestaties (productiviteit, rijgedrag en inzetduur), is de ERP70-90 serie een duurzaam alternatief voor verbrandingstrucks in toepassingen waar nul-emissie een vereiste is.

De ERP70-90 is ook net zo wendbaar als de onlangs uitgebrachte GDP / GLP60-80VX serie verbrandingstrucks, waardoor een zeer kleine gangbreedte mogelijk is.

 
Modelaanbod

ERP70SVNL 7t @ 900 mm lzp: compact

ERP80SVNL 8t @ 600 mm lzp: compact

ERP80VNL9 8t @ 900 mm lzp: standaard

ERP90VNL6 9t @ 600 mm lzp: standaard

  • De trucks in S-uitvoering zijn extra compacte trucks met betere manoeuvreerbaarheid, compact contragewicht en rem assistent, waardoor de beste draaicirkel in zijn klasse wordt bereikt.
  • De draaicirkelreductie met rem-assistent is 308 mm voor de 7t-truck en 528 mm voor de 8t-truck.
  • Alle compacte vorkheftrucks zullen ook standaard zijn uitgerust met een achteruitrij camera met monitor
  •  De modellen ERP80VNL9 en ERP90VNL6 worden aangeboden in standaard configuratie.

Uitstekende betrouwbaarheid

  • De onderhoudsvrije Yale Continuous Stability Enhancement (CSE) verbetert de voorover stabiliteit zonder concessies te doen aan het rijden op oneffen oppervlakken.
  • De trucks zijn voorzien van regeneratief elektrisch remmen waarbij de elektrische aandrijfmotor wordt gebruikt om de truck te vertragen en kinetische energie terug te voeren naar de accu, waardoor slijtage van de in oliebadremmen tot een minimum wordt beperkt. Het regeneratieve remsysteem verlengt ook de operationele inzetduur van de truck tussen laadbeurten, vermindert het onderhoud en vergroot de service-intervallen van de truck, vooral tijdens intensieve shuttle-operaties.
  • De ERP70-90 serie heeft ook een functie voor het stilstaan op een helling, waardoor een nauwkeurige controle van de beweging van de truck mogelijk is zonder dat de remmen nodig zijn, zelfs in beladen toestand en op een helling.

Uitstekende beheersbaarheid en prestaties

  • De ERP70-90 serie heeft superieur rijgedrag in vergelijking met verbrandingstrucks, waardoor een zeer voorspelbare reactie mogelijk is, zelfs bij rij- en hydraulische functies bij lage snelheid.
  • De rij- en hefsystemen zijn volledig onafhankelijk, waardoor gelijktijdige bediening zonder compromissen mogelijk is. De aandrijfmotor (45 kW) en de hefmotor (60 kW) zijn zodanig gedimensioneerd dat prestaties leveren als verbrandingstrucks, met een hoog koppel bij lage snelheid en een vrijwel onmiddellijke reactie op de vraag van de bestuurder.
  • Het totale beschikbare vermogen (105 kW vs. 78/82 kW) overtreft dat van onze huidige verbrandingstrucks, dit is dus een duurzaam alternatief voor verbrandingstrucks, zelfs in de meest veeleisende inzet. De controllers zijn ook vloeistof gekoeld, waardoor hoge prestaties worden gegarandeerd, ongeacht de bedrijfs- of omgevingsomstandigheden.

Toepassingen

  • Met de standaard snelle oplaadmogelijkheid kan de ERP70-90 serie dezelfde hoge productie en aantallen bedrijfsuren uren leveren als onze verbrandingstrucks
  • Uitgebreide opties als aanbouwapparatuur op het vorkenbord maken een effectieve, zeer productieve inzet mogelijk binnen de volgende branches:
    • Baksteen- en betonindustrie
    • Houthandel en houtindustrie(OSB en spaanplaat, constructie balken en staanders)
    • Bouwmaterialenhandel
    • Metaalhandel en metaalproductie
    • 3-PL logistiek

Exploitatiekosten

Vanwege de lagere bedrijfs- en onderhoudskosten is de ERP70-90 serie een duurzaam alternatief voor verbrandingstrucks, zelfs bij 1.500 uur per jaar. (op totale exploitatie kosten gebaseerd*).

In vergelijking met een diesel VX-truck zal de terugverdientijd voor de ERP-serie ongeveer 2,5 jaar bedragen en vergeleken met een LPG VX-truck 2 jaar, gebaseerd op 3.000 uur/jaar.

* TCO voor de hele levensduur omvat de aanschaf van vorkheftruck, leasekosten, onderhoud, service, onderdelen, energie- en chauffeurskosten en afschrijving.

Beschikbare opties:

  • Compact formaat.
  • Brake Turn Assist (standaard op compacte truck en als optie op standaard truck).
  • Helling rem (standaard).
  • Cabine plus verwarming (350V).
  • Batterijverwarming (standaard, waarmee de truck tot -18 ° C kan worden ingezet).
  • 7 ton super doorzichtmast.
  • 50 kW lader, uitgerust met een IEC 3 fase 63 Amp 415V stekker.
  • Achteruitrijcamera gemonteerd in het contragewicht met een cabinedisplay dat in de rijrichting kan worden gemonteerd.